Szukaj
  • Biuro Poselskie

Opóźnione lub zapomniane inwestycje w regionie

Fundusze europejskiej nakręcają duże inwestycje infrastrukturalne na Warmii i Mazurach. W cieniu oddawanych lub kończonych już projektów (obwodnica Olsztyna, linie kolejowa Olsztyn-Działdowo), bądź tych na które niedawno podpisano umowy (północny szlak dróg wojewódzkich z Fromborka do Bartoszyc), są jednak przedsięwzięcia,  które nie miały tyle szczęścia. Część z nich ma opóźnienia albo problemy, o części rząd w ogóle zapomniał. Interpelacje w ich sprawie kieruje do ministerstwa infrastruktury Jacek Protas.

- Politycy PiS snują plany o wielomiliardowych inwestycjach, centralnych portach i nowych liniach kolejowych,   jednocześnie w praktyce często publiczne instytucje lub spółki im podlegające unieważniają przetargi. Tak było w przypadku linii kolejowej nr 221 Olsztyn-Braniewo, czy też S16 na odcinku Borki Wielkie-Mrągowo, gdzie rząd nie dołożył brakujących kwot. Wiele innych projektów w ogóle straciło szanse na szybką realizacje – komentuje poseł z Warmii  i Mazur Jacek Protas.

Na liście nierealizowanych inwestycji są m.in. modernizacja dk 53 w kierunku Szczytna do parametrów rogi 2+1 (która z uwagi na duży ruch i liczne zakręty jest miejscem częstych wypadków drogowych), czy też obwodnica Dobrego Miasta. Oba projekty znajdowały się wcześniej w orbicie zainteresowań drogowców i znalazły się w kontrakcie terytorialnym dla regionu.

Duże problemy napotyka budowa S16 do Mrągowa. GDDKiA unieważniła przetarg w maju. Nie znalazł funduszy na dołożenie brakującej kwoty, którą przedstawił potencjalny wykonawca. Na stronie drogowców nie informacji o terminie kolejnego przetargu, dlatego poseł Jacek Protas o taki termin zwrócił się wprost do ministra Adamczyka. Upadła na razie także koncepcja modernizacji całej linii kolejowej nr 221 Olsztyn-Braniewo. Tu również spółka rządowa PKP PLK nie dołożyła brakujących środków. W efekcie unijnych funduszy, którymi dysponuje samorząd województwa,  wystarczy tylko na modernizację odcinka do Dobrego Miasta. Tu również skierowana została interpelacja dotycząca przyszłości całego przedsięwzięcia.

Z informacji medialnych dowiedzieć się można o półrocznym opóźnieniu przy remoncie linii kolejowej  nr 219 z Szczytna do Ełku. (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowe-perony-i-tory-zapowiadaja-dobre-podroze-miedzy-szczytnem-a-piszem--92315.html ), a także o kolejnym sezonie z utrudnieniami drogowymi w Giżycku (budowa ronda w ciągu dk 59). Poseł pyta także o postęp przy budowie obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego, która już na etapie przetargu miała duże opóźnienia, ponieważ samo postępowanie trwało kilkanaście miesięcy,  a także o koncepcję łącznika dk 15 i S16 w okolicach Ostródy. 


28 wyświetlenia

Follow

©2019 by Biuro parlamentarne. Proudly created with Wix.com